مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1396 ساعت 17:002017-09-26فرهنگي

ایتالیا با فیلم اسکورسیزی، رقابت اسکار را داغ کرد


ایتالیا به عنوان پرافتخارترین کشور در عرصه اسکار خارجی نماینده خود را به آکادمی معرفی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ورایتی، کمیته اسکار سینمای ایتالیا در نهایت پس از بررسی 12 فیلم نامزد معرفی به اسکار، فیلم تامبرا ساخته جوناس کارپینانو و به تهیه کنندگی مارتین اسکورسیزی را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم خارجی نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرد.

این فیلم که بازگشتی به میراث سینمای نئورئالیست ایتالیاست، امسال و در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن رونمایی شد و در نهایت جایزه "لِیبل سینمای اروپا" را از آن خود کرد.

سینمای ایتالیا آخرین بار در سال 2014 با فیلم زیبایی بزرگ ساخته پائولو سورنتینو موفق به کسب جایزه اسکار شد و با 14 جایزه اسکار بالاتر از فرانسه با 12 جایزه، رکورددار تمام ادوار اسکار خارجی است.

البته سینمای ایتالیا از یک جنبه دیگر نیز رکورددار است؛ فیلم واکسی ساخته ویتوریو دسیکا اولین فیلمی بود که در سال 1947 موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

ایتالیایی ها تاکنون با واکسی ساخته ویتوریو دسیکا (1947)؛ دزد دوچرخه از ویتوریو دسیکا (1950 )؛ دیوارهای مالاپاگا ساخته رنه کلمنت (1951)؛ استرادا ساخته فدریکو فلینی (1957)؛ شب های کابیریبا ساخته فدریکو فلینی (1958)؛ هشت ونیم به کارگرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایتالیا با فیلم اسکورسیزی، رقابت اسکار را داغ کرد

ایتالیا با فیلم اسکورسیزی، رقابت اسکار را داغ کرد