مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1396 ساعت 16:502017-09-26بين الملل

نامه فعالان حقوق بشر به نخست وزیر تایلند برای پایان دادن کشتار روهینگیایی ها


" گروه حقوق بشری موسوم به تقویت حقوق بشر در نامه ای سرگشاده به نخست وزیر این کشور از وی خواستند تا به عنوان کشور هم مرز با میانمار اقدامات لازم برای پایان یافتن کشتار مداوم روهینگیایی ها درشمال ایالت راخین توسط ارتش این کشور را انجام دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز سه شنبه ایرنا از بانکوک پست، این گروه حقوق بشری همچنین از چان او چان پرایوت خواستند تا براساس قوانین بین المللی به به طور مستقیم به پناهندگان روهینگیایی کمک کند.

امی اسمیت مدیر اجرایی گروه این گروه حقوق بشری گفت که تایلند به عنوان یک میزبان قدیمی مهاجران روهینگیایی باید در مورد وضعیت آنها و تاثیر بالقوه این خشونت ها بر منطقه باشد.

این گروه از نخست وزیرتایلند که قرار است سوم اکتبر (11 مهرماه ) با سفر به آمریکا با دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور دیدار کند خواست تا آشکارا برای پایان یافتن کشتار اقلیت روهینگیایی در همسایگی این کشور اقدام کند.

پس از حمله گروه شبه نظامی موسوم به آرسا در روز 25 آگوست گذشته به تعدادی از نیروهای مرزی میانمار که منجر به کشته شدن 12 نفر از آنها شد ،نیروهای نظامی این کشور دور جدیدی از کشتارها را علیه مسلمانان روهینگیایی را آغاز کردند که تاکنون سبب کشتن بیش از 400 نفر و آواره شدن افزون بر 430 هزار نفر از آنها به بنگلادش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه فعالان حقوق بشر به نخست وزیر تایلند برای پایان دادن کشتار روهینگیایی ها

نامه فعالان حقوق بشر به نخست وزیر تایلند برای پایان دادن کشتار روهینگیایی ها