مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1396 ساعت 13:352017-09-26پزشكي

معدوم سازی بیش از 10 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در شهریور ماه امسال


روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از معدوم سازی بیش از 10 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید انصاری - مدیرروابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: کل تماس های برقرار شده با سامانه بهداشت 190 در شهریور ماه سال جاری 25هزار و 125 تماس بوده که از این تعداد 7670 خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسیده است و مابقی تماس ها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره گردیده است.

وی افزود: بیشترین شکایت های ثبت شده به ترتیب از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی و دفع غیر بهداشتی فاضلاب بوده است.

همچنین اماکن مسکونی دارای فعالیت های غیر مجاز و اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا 11 درصد، نانوایی با 10 درصد و سلف سرویس و رستوران ها با 9 درصد بیشترین اخبار و شکایت ها را به خود اختصاص دادند.

انصاری افزود: میزان 3 درصد از اخبار و شکایات منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده به میزان 10176 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شد که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی ها، انواع تنقلات، انواع فراورده های گوشتی و پروتیینی، انواع لبنیات و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدوم سازی بیش از 10 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در شهریور ماه امسال

معدوم سازی بیش از 10 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در شهریور ماه امسال