مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1396 ساعت 12:402017-09-26بين الملل

چرا جنگ پس از فتح خرمشهر ادامه یافت؟


فرض کنید شب در خانه تان نشسته اید، یک تعداد وارد خانه شما می شوند،به سمت تان تیراندازی می کنند و همسر و فرزندتان را مجروح و شهید می کنند ومی روند.

- 31 شهریور ماه 1359 برابر با 22 سپتامبر 1980بود که لشکر متجاوز صدام حسین در اقدامی ناجوانمردانه به خاک جمهوری اسلامی ایران که یک و سال نیم بود از شر رژیم طاغوتی محمدرضا شاه پهلوی خلاص شده بود، تعدی کرد و جنگ نابرابری را به ما تحمیل کرد.

در این روز بود که درگیری های پراکنده با یورش همزمان نیروی هوایی عراق به 10 فرودگاه نظامی و غیرنظامی جمهوری اسلامی و تهاجم نیروی زمینی این کشور به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، د ابتدای آغاز جنگ از بعد نظامی بعثی های صدامی با استفاده از عنصر غافلگیری توانستند که بخش هایی از خاک ایران از جمله خرمشهر را اشغال کنند.

پس از کسب آمادگی بیشتر و حضور نیروهای مردمی، سپاه و ارتش در جنگ، جمهوری اسلامی ایران در سال های دوم و سوم جنگ موفق شد بیشتر مناطق اشغالی از جمله خرمشهر را آزاد کرده و حتی در تعقیب دشمن از سال 1984 جنگ را به داخل خاک عراق بکشاند.

ما حتی توانستیم موفق به تصرف فاو یکی از مهمترین بنادر صدور نفت عراق بشویم.

در سال چهارم و پنجم دفاع مقدس، ارتش عراق بواسطه ناکامی در مقابل نیروهای نظامی جمهوری اسلامی، به طور گسترده از جنگ افزارهای شیمیایی عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا جنگ پس از فتح خرمشهر ادامه یافت؟

چرا جنگ پس از فتح خرمشهر ادامه یافت؟