مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1396 ساعت 10:502017-09-26اقتصادي

کاهش نرخ سودهای بانکی تنها یکی از فاکتورهای رونق تولید است


دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان رضوی عنوان کرد: هر چقدر هم که نرخ سود بانکی کاهش یابد، اگر بازاری برای فروش کالاهای تولیدی وجود نداشته باشد، - کاری از پیش نمی بریم.

در واقع کاهش نرخ سودهای بانکی تنها یکی از فاکتورهای بهبود بخش تولید است.

محمود منصوری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تغییر در نرخ سود بانکی بر این اساس که اقتصاد کشور، اقتصادی بانک محور است، بر جامعه بسیار اثرگذار است.

همچنین این تغییرات بر میزان سپرده گذاری های مردم در بانک ها و یا گسیل این سپرده ها به سمت بازار و بخش های تولیدی می تواند تاثیر داشته باشد.

وی افزود: زمانی که بانک ها یکسری سودهایی را به سپرده ها پرداخت می کردند بعضی از بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری نرخ های تعیین شده برای پرداخت سود را رعایت نمی کردند و خارج از عرف مورد نظر بانک مرکزی سودهای بالایی پرداخت می شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به لحاظ اینکه لجام گسیختگی در پرداخت سود ادامه پیدا نکند، بانک مرکزی به این قضیه ورود پیدا کرد و نرخ سود بانکی بر مبنای آنچه که نرخ تورم تعیین می کند، لحاظ شد.

منصوری با بیان اینکه امکان پرداخت سود سپرده و سود تسهیلات با نرخ 18درصد به صورت همزمان برای بانک ها وجود ندارد، تصریح کرد: از لحاظ هزینه هایی که برای بانک ها ایجاد می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش نرخ سودهای بانکی تنها یکی از فاکتورهای رونق تولید است

کاهش نرخ سودهای بانکی تنها یکی از فاکتورهای رونق تولید است