مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1396 ساعت 10:252017-09-26اقتصادي

واژه تقاضای سفته بازی مسکن را دولت دهم ساخت


فعالان بازار مسکن معتقدند رونق نسبی خرید و فروش آپارتمان های لوکس به تغییر فرهنگ مردم و تمایل آنها به داشتن زندگی لاکچری بازمی گردد و ارتباط با سوداگری و سفته بازی در بازار مسکن ندارد.

- مسلما مهم ترین علت رشد خرید و فروش واحدهای مسکونی واقع در بافت های فرسوده، کم بودن سود تسهیلات این واحدها از محل صندوق پس انداز مسکن یکم است؛ اما آنچه جای تعجب دارد، افزایش فروش واحدهای مسکونی لوکس و گران قیمت مناطق مرفه نشین پایتخت است که همواره از آنها با عنوان خانه های خالی یاد می شود.

وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان و کارشناسان حوزه مسکن همواره تعداد واحدهای لوکس خالی پایتخت را 600 هزار واحد می دانند که البته هنوز تا پایان فروش این واحدها فاصله زیادی داریم؛ با این حال کلید خوردن خرید و فروش واحدهای مسکونی گران قیمت می تواند بازارگرمی خوبی برای ترغیب سایر خریدارانی باشد که به دنبال سرمایه گذاری در بخش مسکن هستند.

اگرچه برخی از کارشناسان شنیده شدن زمزمه هایی درباره احتمال کاهش سود سپرده بانکی در ماه های ابتدایی تابستان را علت اقبال خریدارانِ دست به نقد از این واحدها می دانند، اما از طرفی نیز حجم افزایش فروش و معاملات خانه های لوکس به حدی نیست که از آن بوی سرمایه گذاری و تلاش برای فروش در آینده به قیمتی گران تر (سفته بازی) به مشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه تقاضای سفته بازی مسکن را دولت دهم ساخت

واژه تقاضای سفته بازی مسکن را دولت دهم ساخت