مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 14:552017-09-25اجتماعي

محرم الحرام، نقطه عطف تاریخ تشیع


«محرم الحرام»، ماهی است که رویدادی بس عظیم و ماندگار در میان روزهای آن به تاریخ پیوست و نهضتی بس بزرگ را در تاریخ بشریت جریان ساخت؛ این ایام در حقیقت نقطه عطف جهان تشیع بوده و شیعیان همه ساله در این ایام عزاداری کرده و یاد و خاطره و همچنین هدف شهدای عاشورا .

- محرم الحرام ، ماهی است که رویدادی بس عظیم و ماندگار در میان روزهای آن به تاریخ پیوست و نهضتی بس بزرگ را در تاریخ بشریت جریان ساخت؛ این ایام در حقیقت نقطه عطف جهان تشیع بوده و شیعیان همه ساله در این ایام عزاداری کرده و یاد و خاطره و همچنین هدف شهدای عاشورا را یادآور شده و گرامی می دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قیام عاشورا در دهمین روز از ماه محرم الحرام سال 61 هجری قمری به وقوع پیوست، واقعه ای که هیچگاه فراموش نشده و چون چشمه ای جاری در میان تاریخ مسلمانان جاری شد، در این روز امام سوم شیعیان به همراه 72 تن از یاران باوفایش به شهادت رسید.

این واقعه ی جانسوز در حقیقت نقطه ی عطف جهان تشیع بوده و همه ساله دهه ی محرم که نماد قیام علیه ظلم است، گرامی داشته می شود، دسته های عزاداری و هیئت های حسینی برای این روز تدارک بسیار دیده و در حقیقت دهه ی محرم است که عرق و علاقه ی شیعیان به اهل بیت(ع) را در حد اعلای خود به نمایش می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرم الحرام، نقطه عطف تاریخ تشیع

محرم الحرام، نقطه عطف تاریخ تشیع