مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 09:412017-09-25سياسي

کابینه جدید قرقیزستان غرب گرا یا ملی گرا؟


مردم قرقیزستان در حال حاضر به 2 گروه تقسیم شدند؛ گروه اول از عقاید جدید غربی حمایت کرده و انتظار تغییرات اساسی در کشور را دارند و گروه دوم معتقدند کابینه جای افراد با تجربه داخلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ، مرت سمرش کارشناس مسائل سیاسی مستقل در مطلبی تحلیلی نیروهای جدید و جوان کابینه ساپار عیسی کاف نخست وزیر قرقیزستان را بررسی کرد.

در این مطلب آمده است: به تازگی با اعلام اسامی مشاوران جدید نخست وزیر قرقیزستان امیدهای مردم به فعالیت وزرا افزایش یافت زیرا عملکرد نخبگان سیاسی قدیمی سودمند و مورد رضایت مردم نبوده و تغییرات اساسی در بخش های اقتصاد و سیاست توسط کادرهای جوان مورد انتظار است.

مشاوران جدید عیسی کاف فارغ تحصیلان دانشگاه های آمریکا با تجربه کاری قابل توجهی در بخش روابط بین المللی مانند خود نخست وزیر قرقیزستان هستند و یکی از اهداف غرب تربیت نخبگان سیاسی کشورهای دیگر برای رسیدگی به منافع ژئوپلیتیکی و اقتصادی خود است.

در واقع اصل قدرت نرم آمریکا همین است که دانشجویان پس از تحصیل در آمریکا ارزش های آن کشور در وطن خود را گسترش دهند و در آینده انجام مذاکرات با چنین کادرهایی راحت تر خواهد بود.

حتی در قرقیزستان تعداد زیاد دانشجویان قدرت نرم واشنگتن با آموزش تفکرات لیبرالی هستند که نهادهای مانند دانشگاه آمریکا در آسیای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابینه جدید قرقیزستان غرب گرا یا ملی گرا؟

کابینه جدید قرقیزستان غرب گرا یا ملی گرا؟