مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 08:352017-09-25بين الملل

همه پرسی کردستان عراق؛ بدتر از داعش


همه پرسی کردستان عراق؛ بدتر از داعش " سرمقاله نویس روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز این روزنامه نوشت:با فرا رسیدن روز برگزاری همه پرسی برای تجزیه عراق و جدایی اقلیم کردستان از پیکره اصلی این کشور اخبار و گزارش ها حاکی از اصرار مسعود بارزانی بر انجام این همه پرسی علیرغم مخالفت جهانی با آن است.

تا آنجا که به مسعود بارزانی و همفکرانش مربوط می شود، آنها با تمامی توان و ظرفیت و ابزارهای در اختیارشان تلاش می کنند چنین اقدامی را عملیاتی کنند.

بارزانی چه طرح خود را پس بگیرد یا به تعویق بیندازد و یا همه پرسی را به هر قیمت ممکن برگزار کند، در هر حال در مسیری گام برداشته که مفهومی جز انتحار سیاسی ندارد و مسئول عواقب غیرمنتظره تصمیمات و اقدامات خود است.

این نکته از آن جهت اهمیت دارد که مسعود بارزانی دوره رسمی ریاستش را مدتها پیش به پایان برده و اکنون ریاست، تصمیمات و اقداماتش به کلی غیرقانونی است.

اینکه چرا مسعود بارزانی و همفکرانش علیرغم وجود چنین فضای سنگین مخالفت داخلی، منطقه ای و بین المللی همچنان بر طبل سماجت و یکه تازی می کوبند و خواستار برگزاری همه پرسی به هر قیمت ممکن هستند، بسیار معنی دار است و نشان می دهد که وی حتی علیرغم ادعای خود که منافع کردهای عراقی را مدنظر دارد، عملاً تحت تأثیر مسائل پشت پرده تلاش می کند تا مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه پرسی کردستان عراق؛ بدتر از داعش

همه پرسی کردستان عراق؛ بدتر از داعش