مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 05:112017-09-25بين الملل

یادداشت/ محمدحسین ملایری از مک کارتیسم تا ترامپیسم


بیگانه هراسی ، وحشت از آینده ناامن ، اضطراب از تشدید تضادهای اجتماعی و فعال شدن گسل های زیرینه اقتصاد سرمایه داری خشن، ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه رهبران هر دو جناح سیاسی آمریکا را در خود گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود نوشت: 1- تئوری توطئه در میان رهبران آمریکا ، شیوعی باورنکردنی دارد و ریشه این رویکرد را هم باید در زمینه های تاریخی - اجتماعی شکل گیری ایالات متحده آمریکا جستجو کرد.

پس از جنگ جهانی دوم که اندک اندک رهبران آمریکا خود را از زیر سنگینی امر و نهی های دیپلماسی انگلیسی ها بیرون کشیدند، زود نشان دادند که "خیلی بیش از آنکه به راستی قهرمان جنگ جهانی باشند ، وحشت زدگان مواجهه با جهان جدیدند.

" 2- هنوز چیزی از جنگ نگذشته بود که تئوری توطئه آمریکایی ها خود را در لباس "مک کارتیسم" ظاهر ساخت ، آمریکایی ها فکر می کردند ، همه جا را دشمنان پر کرده و شوروی ها هم پشت همه آنها بودند !در طول یک دهه از 1947 تا 1956 کمیته های تفتیش عقاید در سرتاسر آمریکا تشکیل شد.

تهیه لیست های سیاه ، دستگیری های گسترده ، تصویب قوانین غلاظ و شداد ، بازجویی های تند و خشن ، پخش دائم سرودهای بیگانه هراس ، تشکیل هیئت های خیریه برای کمونیست شناسی و دستگیری "توطئه گران سرخ" و "سوسیالیست ها" (توطئ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ محمدحسین ملایری از مک کارتیسم تا ترامپیسم

یادداشت/ محمدحسین ملایری از مک کارتیسم تا ترامپیسم