مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 03:252017-09-25سياسي

پاسخ مقام معظم رهبری به جدیدترین استفتاءها


مقام معظم رهبری در پاسخ به جدیدترین استفتاءها مربوط به خواندن صیغه نذر، شرط بندی در تیراندازی، هک کردن وای فای، پرورش حیوان مجهول المالک و .

- .

نظرشان را اعلام کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری در جدیدترین استفتائات "مسائل روز"، نظرات معظمُ له را در رابطه با برخی مسائل منتشر کرده که در ذیل به آنها اشاره شده است: اگر کسی شک کند که صیغه نذر را خوانده یا نه، عمل به آن واجب است؟ در فرض شک وظیفه ای ندارد.

آیا با دیدن هر گناهی از فرد باید به او تذکر بدهیم؟ و آیا اگر بدانیم با تذکر ما آگاه نمی شود باز هم باید تذکر بدهیم؟ اگر شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله احتمال تاثیر فراهم باشد، واجب است، وگرنه وظیفه ای ندارید.

آیا امر به معروف و نهی از منکر قبل و حین ترک معروف یا انجام معصیت واجب است یا بعد از انجام هم لازم است؟ بعد از انجام گناه، اگر قصد استمرار او بر گناه احراز شود، امر به معروف یا نهی از منکر واجب است و در غیر این صورت واجب نیست.

آیا امر به معروف و نهی از منکر با حالت خودبرتربینی صحیح است؟ خودبرتربینی مانع صحت امر به معروف نیست؛ البته سزاوار است امرکننده به معروف خود را برتر از کسی که مرتکب منکر شده نداند، زیرا هرچند گناه کسی که مرتکب آن شده است مورد رضای خدا نیست، ولی چه بسا گناه کار ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ مقام معظم رهبری به جدیدترین استفتاءها

پاسخ مقام معظم رهبری به جدیدترین استفتاءها