مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 02:312017-09-24اقتصادي

بهزاد حسین آرا نیم نگاه دولت به سازمان تجارت جهانی و مخاطرات این راه


در الحاق به این سازمان، مصالح تجاری بر پیشرفت اقتصادی کشور ارجحیت دارد؛ چرا که موافقان عضویت ایران در این سازمان، تجارت را مقدمه رشد و توسعه اقتصادی می دانند، - لذا با این نگاه، در کوتاه مدت آثار زیانباری بر اقتصاد کشور وارد می شود.

محمد شریعتمداری وزیر سابق بازرگانی دولت های هفتم و هشتم پس از معرفی به عنوان وزیر صنعت معدن و تجارت دولت دوازدهم با گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی بر مسند این وزارتخانه تکیه زد.

از اقدامات شریعتمداری در زمان تصدی بر وزراتخانه بازرگانی که می تواند به طور کلی شارح دیدگاه او نسبت به مساله تجارت باشد، تلاش مجدّانه او برای ورود به سازمان تجارت جهانی بود که در نهایت منجر به پذیرفته شدن ایران به عنوان عضو ناظر در این سازمان شد، بنابراین فارغ از سوابق اجرایی پس از انقلاب وی، نام شریعتمداری با فرآیند عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی گره خورده است؛ فرآیندی که پس از او جدی گرفته نشد وحتی برجام هم نتوانست گره گشایی کند و حالا سال هاست که تجارت ما در نوبت رسیدگی برای عضویت کامل در این نهاد بین المللی است.

با حضور مجدد شریعتمداری در رأس وزارتخانه متولی تجارت کشور چراغ امید در مکتب نیاوران روشن شد تا با رویکردی جدید برای عضویت دائم ایران سیاستگذاری کنند، اما بنا به اعتقاد کارشناسان با توجه به ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهزاد حسین آرا نیم نگاه دولت به سازمان تجارت جهانی و مخاطرات این راه

بهزاد حسین آرا نیم نگاه دولت به سازمان تجارت جهانی و مخاطرات این راه