مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 00:552017-09-24سياسي

تفاوت مقاوم سازی در ایران پس از بم و مکزیک پس از زلزله 8 ریشتری


زلزله بزرگ و تاریخی مکزیک موجب شد که از بیش از 20 سال قبل این کشور اقدام به مقاوم سازی و بازسازی سازه ها کند که این امر موجب کاهش تلفات در زلزله های اخیر این کشور شد؛ - این در حالی است که به اعتقاد محققان کشور شهر زلزله زده بم پس از زلزله 6 ریشتری به شرایط عادی بازنگشته است و بازسازی آن نیاز به اصلاحات دارد.

دکتر فریبرز ناطق الهی، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وقوع زلزله های مکزیک، افزود: در سال 1985 زلزله بسیار بزرگی حدود 8 ریشتر در این کشور رخ داد و از آن زمان تیم های تحقیقاتی که متشکل از اساتید متخصص در حوزه زلزله بودند، ایجاد شد و در بازسازی شهر زلزله زده مکزیکوسیتی و سایر شهرهای این کشور بسیار قوی عمل کردند.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه ژاپن سرآمد همه کشورها است، اظهار کرد: به نظر من این تیم تحقیقاتی کشور مکزیک حتی بهتر از ژاپنی ها در زمینه بازسازی شهرها عمل کردند، ضمن آنکه آموزش های لازم در خصوص مقاوم سازی و امداد و نجات در سطح جامعه و مسؤولان ارائه کردند.

ناطق الهی اضافه کرد: این اقدامات موجب نجات آنها از زلزله ای شد که به اعتقاد من اگر آن زلزله بزرگ رخ نداده بود، در زلزله اخیر باید انتظار تلفات انسانی بیش از یک میلیون نفر تلفات را داشته باشیم؛ ول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت مقاوم سازی در ایران پس از بم و مکزیک پس از زلزله 8 ریشتری

تفاوت مقاوم سازی در ایران پس از بم و مکزیک پس از زلزله 8 ریشتری