مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 00:552017-09-24اقتصادي

دستان لرزان سرمایه گذار زیر سایه انواع ریسک ها


OECD علی رغم پیش بینی ها ریسک کشوری مانند ایران را همچنان 6 می داند و این موضوع در ورود سرمایه گذار به ایران تاثیر منفی دارد.

رتبه ای که به زعم رییس سازمان سرمایه گذاری، - سیاسی تعیین شده ولی به زعم کارشناسان ضمن پذیرش سیاسی بودن آن مرهون برخی عوامل خارجی و به ویژه عوامل داخلی است که دولت باید اصلاح آن ها را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، سالانه در چند نوبت، شاخصی به نام COUNTRY RISK را منتشر می کند.

شاخصی که از صفر تا هفت عددگذاری شده و میزان ریسک موجود در هر کشور برای سرمایه گذاری را نشان می دهد.

قبل از سال 1385 OECD ریسک سرمایه گذاری در ایران را عدد چهار مشخص کرده بود که رکوردی برای ایران به حساب آمده و آن مقطع در گروه کشورهای با ریسک متوسط قرار می گرفت.

پس از آن و در دولت های نهم و دهم به واسطه سیاست گذاری های اقتصادی آن دولت ها و تشدید تحریم ها، ریسک ایران عدد هفت تشخیص داده شد که به سرمایه گذار علامت می داد بیشترین میزان ریسک برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.

همین وضعیت به افت شدید جذب سرمایه خارجی در اقتصاد ایران منجر شد.

به همین دلیل با روی کار آمدن دولت یازدهم و اهمیتی که وزارت اقتصاد به مسئله جذب سرمایه خارجی قائل بود اقداماتی را برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در ایران انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستان لرزان سرمایه گذار زیر سایه انواع ریسک ها

دستان لرزان سرمایه گذار زیر سایه انواع ریسک ها