مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1396 ساعت 15:552017-09-24حوادث

سهم دولت ها حوادث رانندگی چقدر است؟


درباره اخبار و آمار این مطب آنقدر گفته شده و با آمارهای دیگر مانند جنگ و بلایای طبیعی و حوادث هوایی و غیره مقایسه شده که عمق فاجعه ناگفته بر همگان واضح است و هر کدام از ما دست کم یکی از اقوام دوستان و یا آشنایانمان را در تصادف از دست داده و تلخی آن را چشیده ایم.

" ایران با بیش از 16 هزار کشته و بیش از 333 هزار مصدوم در سال جزو سه کشور اول جهان از نظر صدمات جانی ناشی از حوادث رانندگی است".

شکی نیست که بررسی دقیق علل و عوامل چنین فاجعه ای مستلزم یک پژوهش علمی جامع با درنظرداشتن همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ، حقوقی و .

آن است اما این موضوع مانع از آن نیست که فاکتورهای کلان و اساسی آن با اطلاعات فعلی موجود قابل استحصال نباشد .

بر همین اساس و با شناختی کلی از عوامل اصلی این رخداد و مطالعه آمارها ، تجزیه و تحلیلها و تجارب و نظرات و بررسی های کارشناسان امر ، در وهله اول با نگاهی به مقوله تصادف یا حادثه درمی یابیم که هر حادثه رانندگی و خسارات ناشی از آن ، بطور کلی در چهار بعد قابل بررسی و تجزیه و تحلیل است : اول : علل و عوامل پیشین زمینه ساز وقوع حادثه مانند کیفیت زیرساختهای حمل و نقل مثل جاده ها شبکه ریلی و ناوگان مسافربری عمومی ، شرایط روحی و روانی و جسمی افراد ، آموزش و فرهنگ سازی رانندگان ، کنترل بموقع سلامت و معاینه فنی خودرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم دولت ها حوادث رانندگی چقدر است؟

سهم دولت ها حوادث رانندگی چقدر است؟