مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1396 ساعت 14:152017-09-24پزشكي

نظر رییس آکادمی جراحان مغز و اعصاب آمریکا پیرامون سرمایه گذاری در ایران


پروفسور کاظم فتحی در سال1307 در تهران به دنیا آمد و پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی برای ادامه تحصیل به ایالات متحده رفت.

او اکنون رییس آکادمی جراحان مغز و اعصاب آمریکا- که در سال2001 به عنوان رییس انجمن بین المللی جراحان در آمریکا انتخاب شده، در حال حاضر استاد دانشگاه نوادا و رییس بخش جراحی اعصاب چند بیمارستان شهر لاس وگاس و همچنین سردبیر ژورنال بین المللی جراحی عمومی و مجله آکادمی جراحان اعصاب و استخوان آمریکا و چهار نشریه فارسی- انگلیسی است.

پروفسور فتحی علاوه بر انتشار بالغ بر 800 مقاله علمی در زمینه جراحی، به دلیل اختراع نخستین شنت مورد استفاده در درمان سکته های مغزی که به نام ایشان نامگذاری شده (Fathie’s Carotid Artery Shunt/Bypass) و همچنین داروی معروف اسکلکسین (Skelaxin) که برای نرم کردن عضلات و درمان بیماری های نظیر MS کاربرد دارد، از شهرت و اعتبار ویژه ای در جامعه پزشکی جهان برخوردار است.

این جراح برجسته ایرانی همچنین برای نخستین بار چهار عارضه مغز و اعصاب از جمله سالکومای مهره اول گردن و غده ایدز در مغز را گزارش کرده است.

او همچنین جز ده ثروتمند بزرگ ایرانی خارج از کشور و نخستین کسی است که قران را بزبان فارسی در امریکا ترجمه کرد، برخی از کتب او جز منابع تدریس پزشکی در جهان است انچه در ذیل می اید نوشته ایشان در باره مصاحبه سایت تابن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر رییس آکادمی جراحان مغز و اعصاب آمریکا پیرامون سرمایه گذاری در ایران

نظر رییس آکادمی جراحان مغز و اعصاب آمریکا پیرامون سرمایه گذاری در ایران