مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1396 ساعت 10:502017-09-24فرهنگي

دریاچه ای که دیگر نفسی ندارد


این عکس ها خستگی دریاچه را به رخ می کشند دریاچه ای که روزگاران گذشته آبی بود و بی کران و صدای خنده اش تا افق های دور کودکان را یاری می کرد.

دریاچه، - حالا دیگر نفسی برای جنبش ندارد و تنها نمک مانده است و نمک؛ منتظر است که باد نمک ها را بلند کند و به این سو و آن سو ببرد دریاچه دیگر نای ایستادن ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، نمایشگاه "دریا خندید در دور دست" آثار رومین محتشم را از دریاچه ارومیه به تصویر گذاشته است؛ این سرگذشت مصرف بی رویه انسان ها است تصاویری که عبرتی است برای ما تا درست مصرف کنیم.

در کنار این تصاویر کتاب جام تهی نیز رونمایی شد شاید در این کتاب در آن دورها صدای خنده دریاها به گوش برسد.

رومین محتشم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه وضعیت ایجاد شده برای زمین به دست بشر بوده است، اظهار کرد: از سال 75 ما با جریان عقب روی و خشک شدن دریاچه ارومیه روبه رو شدیم، قبل از آن دریاچه محیطی بود که جذابیت های توریستی زیادی داشت و محیط آن با توریست های داخلی و خارجی پر می شد اما اکنون دیگر خبری از کسی در صحرای سوزان و پر نمک ارومیه نیست.

این عکاس ادامه داد: اگر بخواهیم این خشک شدن ها را ریشه یابی کنیم باید به زمان ساخت احداث بین ارومیه و تبریز نگاهی کنیم چرا که عامل خشک شدن این دریاچه به خاک هایی که از یک کوه به دریاچه سرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریاچه ای که دیگر نفسی ندارد

دریاچه ای که دیگر نفسی ندارد