مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1396 ساعت 03:052017-09-23پزشكي

تشخیص ترومای مغزی با واقعیت مجازی توسط محقق ایرانی


دکتر جمشید قاجار، استاد جراحی مغز و مدیر مرکز صدمات مغزی دانشکده پزشکی استنفورد با استفاده از فناوری واقعیت مجازی موفق به تشخیص ترومای خفیف مغزی ناشی از ضربه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس، ضربه مغزی یک نمونه از ترومای مغزی است که با برخورد سر به موانع و تکان شدید مغز در جمجمه ایجاد می شود.

فناوری تشخیص ضربه مغزی به کمک هدست واقعیت مجازی شامل حسگر بسیار دقیق تشخیص حرکات چشم است که با هدف تشخیص دقیق ضربه مغزی در کمترین زمان برای انجام هرچه سریع تر اقدامات درمانی ساخته شده است.

هدست واقعیت مجازی مورد استفاده در این فناوری مجهز به سیستم هماهنگ سازی و تشخیص سریع حرکات چشم در طول یک دقیقه برای تشخیص سریع مشکلات مغزی ناشی از ضربه است.

این فناوری سال گذشته مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرار گرفته و در حال حاضر تیم تحقیقاتی دکتر قاجار از آن برای تشخیص ترومای مغزی ناشی از ضربه در میان فوتبالیست ها و سایر بیماران استفاده می کنند.

وی معتقد است که با استفاده از فناوری واقعیت مجازی و سهولت استفاده از آن می توان عوارض شدید ترومای مغزی در ورزشکاران را با تشخیص به موقع کاهش داد.

محققان بر این باورند که با استفاده از این فناوری می توان عوارض ثانویه غیرقابل درمان ناشی از تشخیص دیرهنگام ضربه مغزی در بازیکنان فوتبال ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص ترومای مغزی با واقعیت مجازی توسط محقق ایرانی

تشخیص ترومای مغزی با واقعیت مجازی توسط محقق ایرانی