موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1396 ساعت 00:002017-09-23بين الملل

وزیر دفاع ترکیه: مخاطرات همه پرسی اقلیم کردستان از جنگ سوریه هم بیشتر خواهد بود


تکاندن حتی یک آجر از بنایی با تعادل بسیار حساس و شکننده منطقه، همه چیز را نابود خواهد کرد و این مساله بذر کینه، نفرت و جنگ جدیدی را در منطقه خواهد پاشید.

- نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه در جلسه فوق العاده مجلس ملی این کشور که عصر امروز برگزار شد، گفت: مخاطرات منطقه ای برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق از جنگ داخلی سوریه هم بیشتر خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، جانیکلی افزود: برگزاری این همه پرسی منجر به شرایطی مشابه سوریه خواهد شد که هم اکنون شاهد عرض اندام قدرت های جهانی در سوریه هستیم.

وی برگزاری این همه پرسی را غیر مسئولانه خواند و تاکید کرد: این اقدام می تواند باعث آتشی شود که جلوگیری از آن ناممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: تصمیم به برگزاری همه پرسی از سوی اقلیم کردستان عراق می تواند به واکنش های زنجیره ای در منطقه منجر شود.

وی اظهار کرد: تکاندن حتی یک آجر از بنایی با تعادل بسیار حساس و شکننده منطقه، همه چیز را نابود خواهد کرد و این مساله بذر کینه، نفرت و جنگ جدیدی را در منطقه خواهد پاشید که تبعات و پایان آن نامشخص است و منجر به درگیری هایی خواهد شد که احتمال گسترش آن به تمام جهان نیز وجود دارد.

جانیکلی با بیان این که مخاطرات مخل امنیت ترکیه همچنان فعال است، گفت: مجوز عملیات برون مرزی که سال گذشته از سوی مجلس تصویب شد، مانند خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دفاع ترکیه: مخاطرات همه پرسی اقلیم کردستان از جنگ سوریه هم بیشتر خواهد بود

وزیر دفاع ترکیه: مخاطرات همه پرسی اقلیم کردستان از جنگ سوریه هم بیشتر خواهد بود