مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1396 ساعت 20:252017-09-23سياسي

نامه فعالان مدنی درباره طرح جمع آوری کودکان خیابانی


جمعی از دانشگاهیان، وکلا وحقوق دانان، مددکاران اجتماعی، و فعالان مدنی حقوق کودک در نامه ای سرگشاده نسبت به طرح «جمع آوری کودکان خیابانی» اعتراض کردند.

- در روزهای گذشته با کمال تاسف اخباری مبنی بر شروع مجدد جمع آوری کودکان خیابانی از سطح شهر تهران، فعال نمودن قرارگاه جمع آوری کودکان خیابانی و متکدیان، و غربال گری کودکان توسط سازمان بهزیستی، شهرداری و فرمانداری تهران منتشر شده است.

علاوه بر این در برنامه مورد اشاره اقداماتی تنبیهی برای خانواده هایی که کودکان خود را به کار می گمارند، پیش بینی شده است.

خاطرنشان می سازد نزدیک به 2 دهه است اقدامات برای کنترل مسئله کودکان خیابانی در ایران با محوریت جمع آوری کودکان خیابانی از سطح شهرها به اجرا در آمده است، اما تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر تاثیر این روش ها بر وضعیت کودکان خیابانی چه به لحاظ کمی و کاهش جمعیت آنها و چه تغییر در کیفیت زندگی آنها وجود نداشته است.

در صورتی که مبدعین طرح اخیر، نگاهی به تاریخچه نه چندان دور اقدامات معطوف به جمع آوری و غربال گری سازمان های متولی می داشتند، از تکرار اقداماتی که نتیجه ای جز صرف هزینه بدون بازده نداشته، خودداری می نمودند.

اقدامات برای کنترل و حل مشکلاتی مانند خیابانی شدن کودکان در درجه اول نیاز به تغییر در نگرش و رویکرد به مسئله به عنوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه فعالان مدنی درباره طرح جمع آوری کودکان خیابانی

نامه فعالان مدنی درباره طرح جمع آوری کودکان خیابانی