مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1396 ساعت 18:252017-09-23بين الملل

پاسخ به رفراندوم کردستان عراق اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی خواهد بود


نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، گام های ترکیه در پاسخ به رفراندوم استقلال کردستان عراق در حوزه های دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی و امنیتی خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، به نقل از روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در پاسخ به رفراندوم استقلال کردستان عراق گام هایی در همکاری نزدیک با بغداد، تهران و دیگر کشورهای همسایه برخواهیم داشت که این تدابیر در حوزه های دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی و امنیتی خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عملیات فرا مرزی نیز یکی از گزینه ها است یا نه گفت: این مساله به شرایط آتی بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد که رفراندوم یک ماجراجویی است که ترکیه را با خطر مواجه می کند.

او افزود: ما به عنوان کشوری با 80 میلیون جمعیت و 780 هزار کیلومتر مساحت سرزمینی نمی توانیم اجازه دهیم که چنین ماجراجویی، امنیت و رفاه کشور را به خطر بیندازد.

ییلدیریم اضافه کرد: برگزاری رفراندوم یک تصمیم اشتباه است و ما به عنوان یک کشور همسایه هشدار لازم را به صورت دوستانه از ابتدای این مساله داده ایم اما می بینید که این هشدارها مورد توجه قرار نمی گیرد.

این رفراندوم هزینه هایی به همراه دارد و کسانی که این تصمیم را گرفته اند باید این هزینه ها را پرداخت کنند نه انسان های بی گناه.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به رفراندوم کردستان عراق اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی خواهد بود

پاسخ به رفراندوم کردستان عراق اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی خواهد بود