مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1396 ساعت 14:552017-09-23اقتصادي

حذف برچسب قیمت عقب نشست


به نظر می رسد فضای منتقدان حذف برچسب قیمت از روی کالا در مبدأ باعث شد وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرای آزمایشی این طرح را لغو و آن را به پس از بررسی های دقیق تر و رفع ایرادات موکول کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود آنکه طرح حذف برچسب قیمت از روی کالا در مبدأ تولید به طور جدی پیش از آغاز کار دولت دوازدهم توسط محمدرضا نعمت زاده – وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت – ابلاغ شد و محمد شریعتمداری – وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت – نیز با بخشنامه ای آن را تایید کرد و گروه های مشمول این طرح را به 11 گروه کالایی رساند، منتقدان این طرح که تعداد قابل توجهی هستند خواهان بازنگری مجدد پیش از اجرای آن بودند.

از آنجاکه قرار بود در این طرح قیمت گذاری به واحدهای صنفی واگذار شود بسیاری از منتقدان این کار را فاقد زیرساخت های قانونی، سخت افزاری و فرهنگی دانستند که در نهایت می توانند موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان و همچنین سوء استفاده واحدهای خرده فروش شود.

همچنین با توجه به اینکه در برخی محصولات به خاطر نوع برخوردهای مافیایی که در شبکه توزیع با آن مواجه بودند قیمت واقعی تمام شده با سود منطقی خود درج نمی کنند و مجبور هستند قیمت خود را تا سقفی که عرضه کننده از آنها می خواهد بالا ببرند، وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت برای حذف این چرخه که در آن نهایتا هم مصرف کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف برچسب قیمت عقب نشست

حذف برچسب قیمت عقب نشست