مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1396 ساعت 12:302017-09-23اقتصادي

ایرتاکسی هوانوردی ایران را متحول می کند


ایجاد مسیرهای هوایی کوتاه میان شهرهای کوچک و کم جمعیت کشور تا چه اندازه توجیه اقتصادی دارد؟ ایرتاکسی می تواند پاسخی برای این پرسش باشد.

- پرواز در مسیرهای هوایی کوتاه هیچ گونه منع تکنولوژیک ندارد و با این همه، به دلیل نبود صرفه اقتصادی، معمولاً هیچ ایرلاینی برای پیمودن فاصله 200 کیلومتری دو شهر، مسیر معرفی نمی کند.

شاید به همین دلیل باشد که امروز توسعه یافته ترین وسیله حمل و نقل در کشورهای اروپایی، قطار باشد و نه هواپیما، چرا که اروپا قاره ای کم مساحت است و وقتی می شود مسیری را با قطار رفت و کمی بیشتر معطل شد، هواپیما چرابه گزارش سایت قطره و به نقل ازتجارت نیوز"، در کشوری به وسعت ایران اما اوضاع اندکی متفاوت است.

فرض کنید می خواهید با اتوموبیل شخصی تان از یزد به اصفهان بروید.

طول این مسیر، آنچنان که نقشه های اینترنتی نشان می دهند، حدود 322 کیلومتر است و چیزی در حدود 3٫5 ساعت طول می کشد تا شما بتوانید این مسیر را طی کنید.

بسیاری از شهرهای کشور، به ویژه در نواحی غربی ایران، حتی به شبکه ریلی هم دسترسی ندارند و برخی معتقدند این یکی از دلایل عقب ماندن این مناطق از جریان توسعه یافتگی در ایران است.

نکته جالب این است که این مسیر عمدتا مسطح است و با مسیر پیچ در پیچ جاده کرج-چالوس از زمین تا آسمان فرق می کند، وگرنه شما باید زمان بیشتری را برای این مسافرت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرتاکسی هوانوردی ایران را متحول می کند

ایرتاکسی هوانوردی ایران را متحول می کند