مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1396 ساعت 12:102017-09-23سياسي

واکنش شورای نگهبان به تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر یزد


سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تعلیق عضویت عضو زرتشتی شورای شهر یزد از سوی دیوان عدالت اداری، گفت: فقهای شورای نگهبان صرفاً نسبت به تبصره یک مصوبه اعلام نظر کردند نه درباره اشخاص و اقدام دیوان عدالت اداری که در چهارچوب اختیارات قانونی بوده ربطی به شورای نگهبان ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، عباس علی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز اول مهر در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که پرسیده بود آیا دیوان عدالت اداری میتواند یکی از اعضای شورای شهر را از حضور در شورا بازدارد، گفت: ما توضیحات را همان زمان مصوبه اعلام کردیم.

وی در توضیحی اظهارداشت: آنچه فقهای شورای نگهبان درباره آن اعلام نظر کرده اند تبصره مصوبه ای درباره قانون شوراهاست و آنان ذیل ماده مربوطه اعلام کرده اند که خلاف شرع است اما اینکه دیوان عدالت اداری چه کرده است حتماً در چارچوب اختیارات قانونی خود عمل می کند و به شورای نگهبان ربطی ندارد چرا که این شورا فقط درباره قانون و خلاف شرع بودن قانون مربوطه اعلام نظر کرده است.

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو که پرسیده بود باتوجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره نقض برجام از سوی آمریکایی ها و تصویب قانون اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، آیا این مصوبه دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش شورای نگهبان به تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر یزد

واکنش شورای نگهبان به تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر یزد