مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1396 ساعت 11:052017-09-23اقتصادي

کاهش تراز آب دریاچه ارومیه نگران کننده است


مسوول واحد سیاستگذاری دفترتلفیق و برنامه ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه تراز دریاچه ارومیه را باید نسبت به دوره مشابه مقایسه کرد، - گفت: تراز دریاچه ارومیه در شهریورماه امسال 20 سانتی متر کمتر از سال گذشته بود که موضوع نگران کننده ای است چون قرار بود هر سال روند تراز مثبت باشد و تراز امسال نسبت به سال قبل کمی کمتر است.

علی حاجی مرادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه دریاچه ها یک حجم آب محصور میان خشکی هستند که در یک حوضه آبریز قرار دارند، گفت: دریاچه ها از تالاب ها عمیق تر هستند و از این نظر با آن ها تفاوت دارند.

حجم و سطح دریاچه ها در طول زمان تغییر می کند و به طور کلی جریان آب ورودی به دریاچه ها از دو مسیر بارش برف و باران و ورود آب رودخانه تأمین می شود.

وی در مورد کاهش تراز آب دریاچه ارومیه طی فصل گرما، با اشاره به اینکه خروج آب از دریاچه از مسیر تبخیر آب از سطح دریاچه اتفاق می افتد، اظهار کرد: دریاچه ارومیه یک دریاچه بسته است یعنی هیچ رودخانه ای از آن منشعب نمی شود.

به علاوه مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که تقریبا ارتباطی میان آب های زیرزمینی اطراف دریاچه با خود دریاچه ارومیه وجود ندارد.

در نتیجه تنها راه خروج آب از دریاچه، تبخیر از سطح آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تراز آب دریاچه ارومیه نگران کننده است

کاهش تراز آب دریاچه ارومیه نگران کننده است