مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1396 ساعت 10:302017-09-23اقتصادي

مهاجرت و حاشیه نشینی، بهایی گزاف برای بحران کم آبی در برخی روستاهای خراسان شمالی


بحران کم آبی که هر روز بیش از پیش گریبانگیر روستاهای خراسان شمالی شده زمینه مهاجرت برخی ساکنان این روستاها را فراهم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال های اخیر که موضوع روستاها به عنوان یکی از شاخص های توسعه متوازن برسر زبان مسئولان بوده و در این میان آبرسانی و برق رسانی به روستاها به عنوان ابتدایی ترین امکانات بشر باید مورد توجه قرار بگیرد.

خراسان شمالی چون سایر استان ها دارای روستاهای فاقد آب شرب است به گونه ای که بی خبر از آمارهای دهان پر کن مسئولان در زمینه آبرسانی به روستاها زندگی را به دشواری می گذرانند و در بهترین حالت باید شب و روز را به امید تانکرهای آبرسانی و یا داشتن آب فقط برای یکی دو ساعت پشت سر بگذارند.

اکنون حاشیه نشینی در شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی به یکی از بزرگترین معضلات این شهر تبدیل شده که ارتباط مستقیم این موضوع با مهاجرت روستاییان فاقد آب شرب به طور کامل منطقی به نظر می رسد و از طرفی مهاجرت روستاییان به شهرها به ویژه مرکز استان علاوه بر متروکه شدن شماری از خانه های روستایی تبعات دیگری از جمله کاهش تولیدات کشاورزی و افزایش آسیب های اجتماعی در شهرها را به دنبال دارد.

بخش گرمخان بجنورد یکی از مناطقی است که شماری از روستاهای این بخش با کم آبی به شدت دچار مشکل شده اند، رودخانه اترک به عنوان تأمین کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت و حاشیه نشینی، بهایی گزاف برای بحران کم آبی در برخی روستاهای خراسان شمالی

مهاجرت و حاشیه نشینی، بهایی گزاف برای بحران کم آبی در برخی روستاهای خراسان شمالی