مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1396 ساعت 13:552017-09-22اقتصادي

صنعت پوشاک چگونه به قهقرا رفت؟


بررسی ها نشان می دهد سال 95 امکان واردات قانونی کالای همراه مسافر به میزان 1 میلیارد دلار پیش بینی شده اما براساس برآوردها حدود 3.

8 میلیارد دلار کالا تحت رویه همراه مسافر وارد کشور شده است به عبارتی 2.

- با همه این تفاسیر، برای خرید کالاهای خارجی دیگر نیازی به سفرهای خارجی نیست و تنها با سفر به شهرهای خرمشهر، ماکو و جلفای کشور خودمان به راحتی می توان اقدام به خرید کالاهای مصرفی خارجی کرد، ماجرا وقتی جالبتر می شود که بدانیم کالای همراه مسافر در مناطق آزاد همانند واردات کالای قاچاق از برخی مرزهای کشور همچون بانه، صرفا به توسعه ظاهری این مناطق و افزایش پاساژهای تجاری منجر شده است.

علی اکبر پوراحمدنژاد، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان آنکه بر اساس بررسی های صورت گرفته مشخص شده است بخشی از کالاهای قاچاق از طریق مسافران و مبادی مسافری وارد کشور شده است، گفت: باید قبول کرد افرادی که در مبادی ورودی به نظارت می پردازند به طور تخصصی ارزش گذار نیستند تا بتوانند تشخیص دهند که چه حجمی از کالا به چه ارزشی وارد کشور شده است.

نکته دیگر آنکه گاه از سوی لیدرها سهم بار مسافران مورد استفاده قرار می گیرد و در ازای آن تخفیفی در هزینه های سفر اعمال می شود که همین مساله می تواند یکی از راه های واردات کالای قاچاق محسوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت پوشاک چگونه به قهقرا رفت؟

صنعت پوشاک چگونه به قهقرا رفت؟