مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1396 ساعت 11:052017-09-22فرهنگي

نمایش مستند ایرانی در سینماهای فرانسه


مستند «رویاهای دم صبح» در اولین اکران گسترده خارجی خود در سینماهای فرانسه به روی پرده رفته که با تمجید رسانه های این کشور همراه شده است.

- مستند رویاهای دم صبح در اولین اکران گسترده خارجی خود در سینماهای فرانسه به روی پرده رفته که با تمجید رسانه های این کشور همراه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رویاهای دم صبح به کارگردانی و نویسندگی مهرداد اسکویی ازتاریخ 20 سپتامبر در بیش از 70 سالن سینمایی کشور فرانسه به روی پرده رفته است و گفته می شود از سوی رادیو، تلویزیون و مطبوعات فرانسه به عنوان یکی از پنج فیلم برتر در اکران شناخته شد.

از مهمترین فیلم هایی که هم اکنون در سینماهای فرانسه در حال نمایش است می توان به بی عشق ساخته آندری زویاگینتسف کارگردان مطرح روس اشاره کرد که امسال در جشنواره فیلم کن جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

مستند رویاهای دم صبح اولین حضور خارجی خود را روز 16 ژانویه 2016 در جشنواره فیلم برلین تجربه کرد و جایزه عفو بین المللی را از آن خود کرد.

این فیلم در ادامه حضور خود در جشنواره های بین المللی توانست جایزه بزرگ جشنواره ترو فالس آمریکا به عنوان بهترین مستندساز سال 2016، جایزه بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم الهام بخش را از جشنواره فول فریم آمریکا، جایزه بزرگ جشنواره فیلم مردم نگاری ژان روش فرانسه، جایزه بهترین مست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش مستند ایرانی در سینماهای فرانسه

نمایش مستند ایرانی در سینماهای فرانسه