مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1396 ساعت 10:262017-09-22سياسي

نفر اول المپیاد فیزیک ایران: از اینکه در ایران ماندم پشیمان نیستم


بر خلاف تصور غالبی که در جامعه وجود دارد و البته تا حدود زیادی نیز با حقیقت همخوانی دارد، بسیاری از نخبگان کشور و نفرات برتر المپیادهای کشوری ادامه تحصیل و کار در کشورهای توسعه یافته بر ماندن در کشور ترجیح می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس"، بر خلاف تصور غالبی که در جامعه وجود دارد و البته تا حدود زیادی نیز با حقیقت همخوانی دارد، بسیاری از نخبگان کشور و نفرات برتر المپیادهای کشوری ادامه تحصیل و کار در کشورهای توسعه یافته بر ماندن در کشور ترجیح می دهند و با شرایط ایده آلی که در خارج برای آنها فراهم است، برای همیشه ایران را ترک می کنند.

در میان همه نخبگانی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند و امکان زندگی دائمی در کشورهای توسعه یافته برای آنها فراهم است، هستند کسانی که بر خلاف این موضوع اقدام می کنند و به ایران باز می گردند.

مثل یاسمن فرزان نفر اول المپیاد فیزیک ایران در سال 73 که زندگی در ایتالیا و آمریکا را تجربه کرد اما برای زندگی دائمی به ایران بازگشت.

برای بررسی وضعیت علمی این دانشمند جوان ایرانی و دلایل ماندن او در ایران و سئوالات دیگری که در این باره پیش می آید، با او هم کلام شدیم و زندگی نخبگان ایرانی خارج از کشور و داخل کشور را بررسی کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفر اول المپیاد فیزیک ایران: از اینکه در ایران ماندم پشیمان نیستم

نفر اول المپیاد فیزیک ایران: از اینکه در ایران ماندم پشیمان نیستم