مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1396 ساعت 09:402017-09-22اقتصادي

خودروسازان باید در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنند


در حالیکه برخلاف خودروسازان مطرح جهان خودروسازان داخلی سرمایه گذاری چندانی در بخش تحقیق و توسعه نمی کنند طبق دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت سرمایه گذاری در این حوزه باید افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان معتقدند راز اصلی موفقیت خودروسازان مطرح جهان در طراحی و تولید خودروهای جدید، سرمایه گذاری مناسب و قابل توجه این شرکتها در بخش تحقیق و توسعه محصول است.

به همین دلیل است که خودروسازان بین المللی به موازات تولید و عرضه خودروهای جدید در حوزه ارتقای کیفی و رفاهی محصولات خود سرمایه گذاری کرده و به سرعت خودروهای جدید را وارد بازار می کنند.

با این حال این امر مهم در ایران مغفول مانده و خودروسازان داخلی از سرمایه گذاری لازم در بخش تحقیق و توسعه خودداری می کنند و نتیجه این غفلت نیز پایین بودن تنوع و کیفیت خودروهای داخلی و نارضایتی مصرف کنندگان از این محصولات است.

در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع این مشکل خودروسازان را ملزم به افزایش سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه کرده است به گونه ای که براساس "برنامه راهبردی صنعت خودرو"، تا سال 1404 نسبت هزینه تحقیق و توسعه به فروش خودروسازان باید به 2.

5 درصد برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروسازان باید در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنند

خودروسازان باید در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنند