مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1396 ساعت 08:052017-09-22اقتصادي

ادیانی: سرمایه گذاران خارجی را باید در صنعت پتروشیمی با دیپلماسی نفتی ترغیب کرد


نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که نقاط قوت و ضعف صنعت پتروشیمی باید ارزیابی شود و این صنعت از بخش خصوصی هم در این زمینه حمایت کند، - گفت: به نظر می رسد با دیپلماسی نفتی فوق العاده ای می توان نسبت به جذب و ترغیب سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی اقدام کرد.

علی ادیانی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه یکی از امتیازات جمهوری اسلامی ایران صنعت پتروشیمی و فرآورده های آن است، گفت: در یک مقطعی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی حرکات بسیار خوب و کارهای زیر ساختی مهمی اتفاق افتاد و همچنین راه اندازی خط پلی اتیلن مزیت نسبی محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی را به طور نسبی در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه ارتقاء بخشید.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: اما بعد از اجرای اصل 44 قانون اساسی متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات کارشناسی و نیز عدم توجه به مولفه های حاکمیتی به یک باره مجموعه پالایشگاه های پتروشیمی و زیر ساخت ها یا واگذار شده و یا مشغول واگذاری هستند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: به طوری که در حال حاضر شرکت ملی پتروشیمی ایران به لحاظ ساختاری و مجموعه مولفه هایی که باید برای اعمال حاکمیت در اختیار وزارت نفت و شرکت ملی پتروشیمی باشد، در چارچوب اصل 44 و عدم توجه جدی به مسائل حاکمیتی واگذار شده و در حال ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادیانی: سرمایه گذاران خارجی را باید در صنعت پتروشیمی با دیپلماسی نفتی ترغیب کرد

ادیانی: سرمایه گذاران خارجی را باید در صنعت پتروشیمی با دیپلماسی نفتی ترغیب کرد