مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 ساعت 09:052017-09-21اقتصادي

نباید خرمای سیستان و بلوچستان به نام دیگران ثبت شود


استاندار سیستان و بلوچستان در جشنواره خرما که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سیب و سوران برگزار شد، گفت: سراوان قطب خرمای کشور است اما هنوز مردم بومی منطقه این ظرفیت را باور نکرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اوسط هاشمی افزود: ایجاد کارخانه فرآوری و سردخانه وظیفه دولت نیست و حالا نوبت بخش خصوصی و سرمایه گذاری مردم منطقه است.

نباید خرمای این منطقه به دلیل نبود کارخانه فراوری و بسته بندی به نام دیگران ثبت شود.

وی عنوان کرد: تا سال 92 ظرفیت سردخانه های استان 42 هزارتن بود اما اکنون این ظرفیت به 122 هزار تن یعنی 3 برابر افزایش پیدا کرده است همچنین قرار است با مشارکت بنیاد برکت دو کارخانه بسته بندی در سراوان ایجاد شود.

وی با بیان این که خرما باید معرف سراوان باشد، گفت: خرما در بهترین ایام زندگی یعنی ماه مبارک رمضان قوت غالب اکثر ایرانیان است پس کشاورزان سراوانی می توانند در این ماه بر سر سفره همه ایرانیان حضور یابند به شرط آن که سرمایه گذاران بومی دست به کار شوند و خرمای این استان را با نام و نشان سراوان به ایران و جهان عرضه کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: مسئولان و علما و بزرگان باید برای تبدیل جشنواره شهرستانی خرما یعنی هامین به یک جشنواره استانی و ملی تلاش کنند چرا که باید نگاه ها را فراتر برد و از خلوت خارج شد تا این ظرفیت عظیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نباید خرمای سیستان و بلوچستان به نام دیگران ثبت شود

نباید خرمای سیستان و بلوچستان به نام دیگران ثبت شود