مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 23:012017-09-20بين الملل

تحلیلگر اسراییلی: کردستان عراق می تواند منطقه حائل اسراییل برابر ایران باشد


خبرگزاری غربی در تحلیلی به نقل از کارشناسان و مقام های سابق صهیونیست نوشت: اسراییل تنها رژیمی است که از ایجاد دولت مستقل کرد سود می برد.

- در تحلیلی پیرامون همه پرسی کردستان عراق نوشت: به باور کارشناسان، اسراییل تنها رژیمی است که آشکارا از ایجاد یک دولت مستقل کرد حمایت می کند.

دلیل آن نیز روابط خوب بین کردها و یهودیان است و اسراییل این انتظار را دارد کردستان جبهه ای مقابل ایران و افراط گرایی شود.

منطقه کردستان عراق قصد دارد روز 25 سپتامبر با وجود اعتراض های عراق، ایران و ترکیه و همچنین آمریکا همه پرسی استقلال برگزار کند.

دیوان عالی عراق نیز در روز دوشنبه دستور تعلیق همه پرسی را صادر کرد، اما مسئولان کردستان همچنان بر برگزاری این همه پرسی تأکید دارند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل هفته گذشته گفت، اسراییل نخستین دولتی است که به صراحت از تلاش های قانونی مردم کردستان برای مبدل شدن به یک کشور حمایت می کند.

یعیر گولان ژنرال سابق ارتش اسراییل در اندیشکده واشنگتن برای خاور نزدیک در این زمینه گفت: به طور اساسی با نگاه به ایران در شرق، بی ثباتی منطقه، شکل گیری کرستان پایدار و یکپارچه در میان این باتلاق ایده بدی نیست.

گیدئون سعار وزیر پیشین رژیم اسراییل، گفت: کردها متحدان قابل اعتماد و بلند مدت اسراییل بوده و خواهند بود و هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر اسراییلی: کردستان عراق می تواند منطقه حائل اسراییل برابر ایران باشد

تحلیلگر اسراییلی: کردستان عراق می تواند منطقه حائل اسراییل برابر ایران باشد