مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 14:052017-09-20سياسي

برگزاری هشتمین برنامه جنگل کاری تالابی مردمی در بندرخمیر


دبیر موسسه مردم نهاد مشق آفرینش از برگزاری هشتمین برنامه جنگل کاری تالابی استان هرمزگان در تالاب بین المللی خور خوران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی شیرخانی با بیا اینکه هشتمین برنامه جنگل کاری تالابی استان هرمزگان در تالاب بین المللی خور خوران برگزار می شود، اظهار کرد: جنگل های حرا یا مانگرو ریختارهای گیاهی ساحلی در مناطق جزر و مدی نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری به شمار می آیند که تأثیر بسزایی در اکوسیستم دریا و ساحل دارند.

وی با اشاره به اهمیت اکولوژیکی و اقتصادی جنگل های مانگرو، افزود: این اکوسیستم در زمره غنی ترین و حاصلخیزترین اکوسیستم های دنیا به حساب می آید و اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت،22 کاربری عمده را برای این اکوسیستم ها تعیین کرده است.

دبیر موسسه مشق آفرینش خاطرنشان کرد: پایداری رسوبات، کاهش انرژی امواج، بالاترین ضریب ترسیب کربن و جلوگیری از تخریب و خوردگی سواحل و فرسایش خاک و سدی طبیعی در مقابل پدیده زمین خواری و دریا خواری از مهم ترین مزایای وجود جنگل های مانگرو است.

این فعال حوزه محیط زیست، منابع طبیعی و بومگردی مسئولانه همچنین عنوان کرد: با توجه به این ویژگی های جنگل های تالابی حرا و تأثیرگذاری بی بدیل این پوشش های گیاهی که بر اساس تحقیقات شیلاتی صورت گرفته، بالغ بر 80 درصد زادآوری آبزیان خلیج فا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری هشتمین برنامه جنگل کاری تالابی مردمی در بندرخمیر

برگزاری هشتمین برنامه جنگل کاری تالابی مردمی در بندرخمیر