مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 11:352017-09-20اقتصادي

مصرف سالانه 2 تا 4 میلیون تن کود شیمیایی در کشور


رییس کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه برای اقتدار کشور نیاز به فناوری زیستی داریم، گفت: ضروری است که محصولات در این زمینه گواهی معتبر داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر محمد علی ملبوبی امروز در حاشیه چهارمین نمایشگاه زیست فناوری در جمع خبرنگاران 3 مقوله انرژی، غذا و سلامت را موثر در اقتدار کشورها دانست و افزود: به دلیل اینکه محصولات کشاورزی در سلامت و غذا موثرند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی، کفایت غذا و سلامت غذا را به همراه دارد، اظهار کرد: از این رو زیست فناوری می تواند نقش مهمی در سلامت غذا داشته باشد.

ملبوبی با بیان اینکه ما سالانه 2 تا 4 میلیون تن کود شیمیایی استفاده می کنیم، یادآور شد: این درحالی است که کود زیستی می تواند مصرف کود شیمیایی را کاهش دهد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری با تاکید بر اهمیت تحقق اقتصاد دانش بنیان، اضافه کرد: یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی برون گرا و برون زا بودن است زیست فناوری به صورت کلی این ویژگی را دارد.

وی در عین حال با بیان اینکه محصولات این حوزه نیاز به گواهی دارند، افزود: هر چه محصول تولید داخل بر پایه زیست فناوری با گواهی معتبر و استانداردی داشته باشیم، بیشتر می توانیم در صادرات حرفی برای گفتن داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف سالانه 2 تا 4 میلیون تن کود شیمیایی در کشور

مصرف سالانه 2 تا 4 میلیون تن کود شیمیایی در کشور