مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 11:152017-09-20سياسي

پشت پرده طرح آمریکا برای اصلاح ساختار سازمان ملل


سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد طرحی را به مجمع عمومی ارایه کرده که در آن به دنبال اصلاح ساختار سازمان ملل است، بنابر گفته ها بنا به دلیل تغییر متن اعلامیه توسط آمریکا ایران به همراه 128 کشور دیگر آن را امضا نکرده اند.

دونالد ترامپ اما در سخنرانی روز دوشنبه (27 شهریور ماه) به نمایندگان کشورهای امضا کننده اصلاحات در ساختار سازمان ملل متحد، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی، پشتیبانی خود از طرح کوچک سازی نظام اداری این نهاد بین المللی اعلام کرد و گفته است که تجدید نظر در ساختار سازمان ملل متحد جهت گسترش صلح و امنیت بین المللی است.

رییس جمهور آمریکا معتقد است نظام اداری عریض وطویل و سوء مدیریت در سازمان ملل مانع دست یابی بزرگترین نهاد بین المللی به اهداف خود شده بود.

اما نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی تاکید دارند که آمریکا با ارایه طرح اصلاح ساختار سازمان ملل به دنبال دریافت مجوز برای ایجاد جنگ و رفع امنیت بین المللی است.

این نمایندگان مردم در خانه ملت محور طرح پیشنهادی نماینده آمریکا را افزایش قدرت آمریکا بر عرصه تصمیمات بین الملل می دانند و می گویند که آمریکا سازمان ملل را ابزاری برای تامین خواسته های خود می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده طرح آمریکا برای اصلاح ساختار سازمان ملل

پشت پرده طرح آمریکا برای اصلاح ساختار سازمان ملل