مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 10:502017-09-20اقتصادي

هنگام امضا قرارداد موقت به چه نکاتی باید توجه کنیم


رییس روابط کار اداره کل تعاون استان اصفهان گفت: با رونمایی از سامانه ثبت قراردادهای کار در مهر ماه، قرارداد سفید از میان خواهد رفت.

کارگران باید هنگام ثبت قرارداد موقت به مواردی که باید در متن قرارداد ذکر شود توجه کنند.

- محسن احمدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با آمار قراردادهای سفید و موقت، اظهار کرد: این قراردادها جایی ثبت نمی شوند که آمار دقیقی از آن در دست باشد، اما از 30 هزار شکایتی که در سال گذشته ثبت شده است، نزدیک به 90 درصد آنها به دلیل قراردادهای موقت رخ داده است.

وی در همین رابطه افزود: در میان این شکایات قرارداد سفید امضا نیز قرار داشته است، اما قرارداد موقت قانونی است و کارفرما طبق قانون مجاز به بستن این نوع قرارداد است، در صورتی که قرارداد سفید جرم است و اگر شکایتی در این زمینه داشته باشیم، قرارداد برای اطمینان از صحت امضا به کارشناسان دادگستری ارجاع خواهد شد.

رییس روابط کار اداره کل تعاون استان اصفهان ادامه داد: در صورتی که کارشناسان دادگستری صحت امضا را تایید کنند اداره تعاون آن قرارداد را دائم تلقی می کند و قرارداد قبلی باطل می شود.

احمدی با بیان اینکه کارگر از سر ناچاری قراردادهای مشکل دار را امضا می کند، افزود: قراردادهای موقت با این که قانونی هستند، اما به دلیل موقت بودن و امنیت شغلی پایین و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنگام امضا قرارداد موقت به چه نکاتی باید توجه کنیم

هنگام امضا قرارداد موقت به چه نکاتی باید توجه کنیم