مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 07:012017-09-20سياسي

داود عامری درنگی در صلح و عدالت جهانی


ایجاد جهانی مبتنی بر صلح، دوستی، عدالت و حفظ کرامت انسانی آرزوی همه انسانها، ملت ها، فرهنگ ها و ادیان است؛ اما برخی تحولات و وقایع موجود در عرصه روابط بین الملل نشانگر آن است که در سده اخیرآنچه بیش از همه مورد تهدید و نقض قرار گرفته؛ - صلح، عدالت و کرامت انسان ها بوده است.

30 شهریور روز جهانی صلح نامگذاری شده است.

از این رو ، شناخت صلح و پردازش ابعاد و مولفه های صلحی که در جهان عادلانه، قابل استقرار و پایدار باشد، یکی از اصلی ترین دل مشغولی های بشر در طول تاریخ تبدیل بوده است.

آنچه در دوران معاصر متفاوت از گذشته است، اولاً تغییر آستانه تهدید و نقض صلح است؛ یعنی اینکه صلح الزاماً نقطه مقابل جنگ ( به معنای نبود جنگ)، حفظ وضع موجود و آرام سازی نیست.

بلکه تحقق آن نیازمند مجموعه ای از شرایط و وضعیت های مرتبط با یک زندگی آرام، سالم، امن و سعادت بخش و عادلانه توأم با کرامت برای آحاد بشر است.

ثانیاً گستره موضوعی منتفعین و متعهدین در عرصه صلح گسترش یافته است: اینکه صلح صرفاً پدیده ای بین الدولی نیست و دارای ابعاد و سطوح مختلفی است که مجال پرداختن به همه آنها نیست.

ایجاد جهانی مبتنی بر صلح، دوستی، عدالت و حفظ کرامت انسانی آرزوی همه انسانها، ملت ها، فرهنگ ها و ادیان است؛ اما برخی تحولات و وقایع موجود در عرصه روابط بین الملل نشانگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داود عامری درنگی در صلح و عدالت جهانی

داود عامری درنگی در صلح و عدالت جهانی