مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 06:552017-09-20اقتصادي

میانگین سن ازدواج 4 سال افزایش یافت


این جمعیت شناس با اشاره به اینکه در سال های بعد از انقلاب میانگین سنی افراد در ازدواج نزدیک به 4 سال افزایش یافته است تصریح کرد: در سال 95 میانگین سنی مردان در ازدواج 28.

8 و و زنان 24 سال بوده است.

این درحالی است که نزدیک به 40 سال گذشته این میانگین برای مردان 24.

5 و زنان 24 سال بوده است.

وی با اشاره به دلایل افزایش سن ازدواج در دختران و پسران تصریح کرد: این مساله به دنبال تغییرات فرهنگی، توسعه شهرنشینی، تغییر کیفیت زندگی و افزایش تمایل به زندگی مجردی و در مواردی ازدواج سفید ایجاد شده است.

کاظمی پور در ادامه به حضور سالمندان در بعد خانوار ایرانی اشاره کرد و گفت: نزدیک به 5 میلیون نفر از جمعیت ایرانی را سالمندان بالای 65 سال تشکیل می دهند؛ همچنین13 درصد از جمعیت 21 میلیونی مردان سرپرست خانوار، بالای 65 سال سن دارند و این نشان دهنده تعداد خانواده هایی است که در کنار خود سالمندی را دارند.

زندگی ماشینی اعضای خانواده را با وجود نزدیکی فیزیکی از یکدیگر دور کرده استنوع جدید روابط خانوادگی عصر حاضر با شرایط اجتماعی جدید سنخیت بیشتری دارد این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه به تغییر الگوی اقتصادی خانواده ها در گذر زمان اشاره کرد و گفت: در گذشته همچنین الگوی زندگی کشاورزی بود که شیوه معاش اصلی در کشور محسوب می شد، الگوی اقتصادی اشتغال خانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین سن ازدواج 4 سال افزایش یافت

میانگین سن ازدواج 4 سال افزایش یافت