مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 03:302017-09-20سياسي

بلغارستان می تواند در بخش انرژی ایران سرمایه گذاری کند


رییس جمهور با بیان اینکه توسعه روابط با بلغارستان به عنوان کشوری دوست در کنار دریای سیاه برای ایران حائز اهمیت است، زمینه ها را برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری تهران – صوفیه گسترده خواند و گفت: - باید فعالان اقتصادی و بخش های خصوصی دو کشور در جهت تقویت و تحکیم مناسبات و همکاری های مشترک تشویق شده و مورد حمایت قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه به وقت نیویورک در دیدار رومن رادف رییس جمهور بلغارستان، با اشاره به جایگاه استراتژیک ایران و بلغارستان و اتصال راه آهن ایران از طریق آذربایجان و گرجستان به شرق دریای سیاه و اروپا، گفت: ایران و بلغارستان می توانند از این ظرفیت برای توسعه روابط خود در بخش های مختلف حمل و نقل و تجارت استفاده کنند.

رییس جمهور افزود: ایران به عنوان بزرگترین منبع انرژی و نفت و گاز می تواند نیازهای اروپا در این بخش را برطرف کند که در این بخش نیز آماده توسعه همکاری ها با بلغارستان هستیم.

دکتر روحانی گسترش روابط دو جانبه، منطقه ای و بین المللی تهران- صوفیه را موجب تقویت مناسبات دو کشور و سایر کشورهای اروپایی برشمرد و خاطر نشان کرد: امروز اراده ایران و بلغارستان پس از برجام بر توسعه روابط همه جانبه، سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی و استفاده از قابلیت ها و پیشرفت های گسترده دو کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلغارستان می تواند در بخش انرژی ایران سرمایه گذاری کند

بلغارستان می تواند در بخش انرژی ایران سرمایه گذاری کند