مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1396 ساعت 23:102017-09-19فناوري

جدیدترین آمار از کاربران اینترنت همراه در ایران


با انتشار جدیدترین آمار از تعداد مشترکان اینترنت در ایران، امکان ارزیابی بهتر از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در طول چهار سال گذشته فراهم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطابق آخرین آمارهای منتشر شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد مشترکین پهن باند سیار در کشور تا پایان خرداد ماه سال جاری (1396) به 41 میلیون و 57 هزار نفر رسیده است.

این رقم نتیجه رشد 104 درصدی ضریب نفوذ مشترکین تلفن همراه در کشور در چهار سال گذشته بوده است و آمار مشترکان پهن باند ثابت به 10 میلیون و 282 هزار مشترک رسیده است.

پیش از این محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات دولت دوازدهم - گفته بود: در ابتدای دولت یازدهم چهار میلیون مشترک به شبکه پهن باند ثابت از طریق اینترنت پرسرعت و 300 هزار مشترک به شبکه پهن باند موبایل آن هم تنها در تهران و کرج دسترسی داشتند، اما هم اکنون شمار مشترکان پهن باند ثابت 10 میلیون نفر و پهن باند موبایل به 41 میلیون رسیده است.

در همین حال، میزان سرانه دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت در ابتدای دولت یازدهم یک کیلوبیت بر ثانیه بود که هم اکنون این پارامتر به 35 کیلوبیت بر ثانیه رسیده است.

کاهش شکاف در برخورداری از خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات بین مناطق شهری و روستایی، افزایش 541 درصدی ظرفیت زیرساخت پهن باند یا IP داخلی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین آمار از کاربران اینترنت همراه در ایران

جدیدترین آمار از کاربران اینترنت همراه در ایران