مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1396 ساعت 17:252017-09-19پزشكي

وضعیت رشته جامعه شناسی ورزشی در ایران


رییس گروه جامعه شناسی ورزشی واحد علوم و تحقیقات، گفت: رویکرد فیزیولوژیکی وبیو مکانیکی با مهارت های بدنی، روان شناسی با رویکرد رفتاری و جامعه شناسی ورزش با نگاه اجتماعی و عقلی است که تلفیق آنها برای ارتقاء ورزش لازم و ضروری است.

دکتر بهرام قدیمی مدیرگروه جامعه شناسی ورزشی این واحد در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که در دنیا دارای مقطع دکتری جامعه شناسی ورزشی است، گفت: ورزش تنها دربرگیرنده مباحث فیزیولوژیکی و شاخص های ژنتیکی نیست بلکه معتقدم در وهله اول پدیده ای اجتماعی است، بنابراین با توجه به رشد فزاینده جایگاه اجتماعی و فرهنگی ورزش، لازم است متخصصان علوم ورزشی درباره مبانی علمی ارتباط بین ورزش و جامعه و تعامل میان این دو از دانش کافی برخوردار باشند.

او افزود: بدون شک امروزه تنها صرف توجه به مسائل ژنتیکی و فیزیولوژیکی در ورزش، پاسخگوی ورزشکاران نخواهد بود بلکه علاوه بر آنها سرمایه اقتصادی، جهت یابی فرهنگی و اجتماعی و روانشناسی نیز حائز اهمیت هستند.

در رشته جامعه شناسی ورزشی مباحثی پیرامون اوقات فراغت، سبک زندگی، تحولات اجتماعی در ورزش، ورزش تجاری و جهانی، انحرافات اجتماعی در ورزش، نظریه های جامعه شناسی ورزشی پیشرفته، اخلاق و ارزش ها در ورزش، ورزش و توسعه اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت رشته جامعه شناسی ورزشی در ایران

وضعیت رشته جامعه شناسی ورزشی در ایران