مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1396 ساعت 14:102017-09-19بين الملل

آمریکا به رییس سابق ارتش سریلانکا اجازه شرکت در اجلاس مجمع عمومی را نداد


رییس سابق ارتش سریلانکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد، به دلیل اتهامات جرائم جنگی که سابقاً علیه ارتش کشورش در جریان جنگ با شورشیان تامیل وارد شد، - نتوانسته روادید برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دریافت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سارات فونسکا، رییس سابق ارتش سریلانکا که در حال حاضر در سمت وزیر توسعه منطقه ای دولت این کشور خدمت می کند گفت: قرار بوده برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به شهر نیویورک برود اما او تنها کسی در هیات مقام های سریلانکا بوده که به دلیل سابقه ریاستش بر ارتش در زمان جنگ با شورشیان تامیل برای او روادید صادر نشده است.

او گفت که به این ترتیب نمی تواند مایتریپالا سیریسنا، رییس جمهور کشورش را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل همراهی کند.

فونسکا به خبرنگاران گفت: به علت اتهام جرائم جنگی که سابقاً به ارتش سریلانکا وارد شد به من روادید داده نشد به همین دلیل است که من می گویم باید درباره آنها تحقیقات انجام شود.

او گفت که افراط گری های معدود افرادی در ارتش سریلانکا در مراحل پایانی جنگ با شورشیان تامیل نباید باعث خدشه دار شدن وجهه نیروهای مسلح سریلانکا شود.

در ماه مه 2009 ارتش سریلانکا شدیداً شورشیان جدایی طلب ببرهای تامیل را سرکوب کرد و نیروهای این ارتش بعضاً متهم به کشتار دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به رییس سابق ارتش سریلانکا اجازه شرکت در اجلاس مجمع عمومی را نداد

آمریکا به رییس سابق ارتش سریلانکا اجازه شرکت در اجلاس مجمع عمومی را نداد