مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1396 ساعت 08:102017-09-19دانش

طراحی و راه اندازی یک واحد پایلوت تصفیه بیوگاز استحصالی در مشهد


یک واحد پایلوت تصفیه بیوگاز استحصالی توسط محققان پژوهشکده علوم پایه کاربردی جهاد دانشگاهی از محل قدیم دفن زباله های شهر مشهد طراحی و راه اندازی شد.

- توسط محققان پژوهشکده علوم پایه جهاد دانشگاهی صورت گرفت؛ طراحی و راه اندازی یک واحد پایلوت تصفیه بیوگاز استحصالی در مشهد یک واحد پایلوت تصفیه بیوگاز استحصالی توسط محققان پژوهشکده علوم پایه کاربردی جهاد دانشگاهی از محل قدیم دفن زباله های شهر مشهد طراحی و راه اندازی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بنایی مدیر گروه فیزیک پژوهشکده علوم پایه کاربردی اظهار کرد: هم اکنون تولید روزانه بیوگاز متان با توجه به دفن چندین هزارتن زباله در مجتمع بازیافت سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد و تجزیه بی هوازی زباله ها انجام می گیرد، به طوری که نیروگاه برقی به ظرفیت تولیدی 600 کیلو وات ساعت با استفاده از بیوگاز آن راه اندازی شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که این بیوگاز تولیدی با آن روبروست، ترش شدگی به علت حضور سولفید هیدروژن در این گاز است.

بنایی گفت: این گاز باعث خوردگی تجهیزات نیروگاهی می شود و در صورت نشت یا سوزاندن باعث آلودگی محیط می شود.

بنابر این تلاش و تحقیق با هدف حذف و جداسازی گاز سولفید هیدروژن از بیوگاز استحصالی، بخشی از رسالت جامعه علمی کشور با تکیه بر فناوری های نوین در جهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی و راه اندازی یک واحد پایلوت تصفیه بیوگاز استحصالی در مشهد

طراحی و راه اندازی یک واحد پایلوت تصفیه بیوگاز استحصالی در مشهد