مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1396 ساعت 17:152017-09-17اقتصادي

امسال چقدر کمتر از سال قبل باران بارید؟


با توجه به اینکه حدود 10 روز به پایان سال آبی 96-95 مانده، مجموع بارندگی کشور در مقطع زمانی اول مهرماه گذشته تا 25 شهریور ماه جاری 230 میلیمتر بود که نسبت به سال آبی گذشته حدود 4 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت سه درصد کاهش داشته است که با بارش های روزهای آینده حدود .

- با توجه به اینکه حدود 10 روز به پایان سال آبی 96-95 مانده، مجموع بارندگی کشور در مقطع زمانی اول مهرماه گذشته تا 25 شهریور ماه جاری 230 میلیمتر بود که نسبت به سال آبی گذشته حدود 4 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت سه درصد کاهش داشته است که با بارش های روزهای آینده حدود یک تا دو میلیمتر افزایش خواهد یافت و حداکثر به 232 میلیمتر خواهد رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بارندگی امسال نسبت به سال های گذشته چهار درصد کمتر بوده حتی طبق آمار امسال بارش های مؤثر (بارش های با ارتفاع کمتر از 10 میلی متر) نسبت به سال های قبل کمتر بوده است، تمام این عوامل دست به دست هم داد تا ورودی به سدهای کشور نسبت به سال گذشته بین 12 تا 13 درصد کاهش داشته باشد و در حوضه رودخانه ها کاهش بارندگی ها نسبت به سال قبل به حدود 7 درصد رسید.

همچنین عمده بارندگی های سال آبی جاری در داخل دشت ها اتفاق افتاد و در ارتفاعات کمتر شاهد بارش بوده ایم و از سویی نیز نوع بارش ها نسبت به سال گذشته از شکل برف به باران تغییر شکل داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال چقدر کمتر از سال قبل باران بارید؟

امسال چقدر کمتر از سال قبل باران بارید؟