مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1396 ساعت 10:402017-09-17فرهنگي

خانه های پلکانی «پالنگان» روی کیوسک های تورنتو


یکی از نشریات محلی در تورنتو، در تازه ترین شماره منتشر شده اش، روستای پلکانی "پالنگان" را که پرونده آن برای ثبت جهانی آماده شده، معرفی کرد.

- یکی از نشریات محلی در تورنتو، در تازه ترین شماره منتشر شده اش، روستای پلکانی "پالنگان" را که پرونده آن برای ثبت جهانی آماده شده، معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تهرانتو ، نشریه ای به زبان فارسی است که از حدود دو سال پیش برای ایرانیان مقیم تورنتو در بیش از 5 هزار شمارگان چاپ می شود که در این شماره، بخشی به معرفی جاذبه های گردشگری، محصولات صنایع دستی و میراث فرهنگی ایران اختصاص داده شده است.

این اقدام به دنبال درخواست ایرانیان مقیم تورنتو مبنی بر لزوم معرفی زیبایی های تاریخی، فرهنگی و تمدنی ایران به نسل جوانی که پس از مهاجرت والدین شان در کانادا متولد شده اند و از خط و زبان فارسی و فرهنگ کشورمان فاصله گرفته اند، صورت گرفته است.

یک هفته پیش از آن که این نشریه از روستای پلکانی پالنگان بنویسد، روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن نیز این روستا را با این مقدمه که سقف یک مرد باغ مرد دیگری است به عنوان یکی از 100 مقصدی که لازم است در طول زندگی آن ها را دید، پیشنهاد داده بود.

پالنگان روستایی از توابع استان کردستان است که معماری آن از سکونتگاه های کوهستانی ایران باستان برگرفته شده و قدمتش به پیش از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه های پلکانی «پالنگان» روی کیوسک های تورنتو

خانه های پلکانی «پالنگان» روی کیوسک های تورنتو