مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 ساعت 23:002017-09-13اقتصادي

فضای آرام بانک ها در پرداخت نرخ سود مصوب


رییس شورای هماهنگی بانکهای خصوصی با بیان اینکه نظام بانکی تا این جای کار، نرخ سود مصوب بانک مرکزی را برای سپرده، رعایت کرده است، گفت:انتشار اوراق با نرخ های معنادار می تواند مشکل ساز شود.

- کوروش پرویزیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سرنوشت اجرای بخشنامه بانک مرکزی در خصوص کاهش نرخ سود بانکی در بانکهای خصوصی گفت: متناسب با دستور بانک مرکزی، فضای خوبی اکنون به لحاظ یکسان سازی پرداخت نرخ سود سپرده در بانکهای خصوصی برقرار شده است و بانکها در شرایط حاضر، برای کاهش هزینه های خود، نرخ سود سپرده را رعایت می کنند و فضای کلی حاکم، خوب است.

رییس شورای هماهنگی بانکهای خصوصی افزود: در این میان امیدواریم عامل و متغیر خارجی بیرونی ایجاد نشود که در پروسه اجرای این بخشنامه، مشکل آفرین شود.

وی در توضیح این مطلب تصریح کرد: نمونه این متغیرهای خارجی، ورود و انتشار اوراق بدهی جدید با نرخ های بالاتر از سود سپرده، از سوی دولت است که این امری خیلی مهم به شمار می رود؛ یا اینکه دولت به دلیل نیازهایی که بخش های مختلف دولتی دارند، فشار مضاعفی به بانکهای مختلف به خصوص بانکهای دولتی وارد کند و در حقیقت به منابع بیشتری نیاز داشته باشند که به آنها فشار وارد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای آرام بانک ها در پرداخت نرخ سود مصوب

فضای آرام بانک ها در پرداخت نرخ سود مصوب