مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 ساعت 17:352017-09-13دانش

در ایران فقط دانشگاه پروسه جامعه پذیری را انجام می ­دهد


پنجمین نشست از سلسله نشست های علمی فرهنگی دانشگاهی با موضوع «مصرف فرهنگی در دانشگاه: بحثی انتقادی درباره داده های موجود» به همت دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی تهران در پژوهشکده مطالعات توسعه برگزار شد.

- پنجمین نشست از سلسله نشست های علمی فرهنگی دانشگاهی با موضوع مصرف فرهنگی در دانشگاه: بحثی انتقادی درباره داده های موجود به همت دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی تهران در پژوهشکده مطالعات توسعه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا صمیم، عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نحوه تشکیل جوامع مدرن و حاکمیت مناسبات بازار در این جوامع اشاره کرد و گفت: پیش از تشکیل جوامع مدرن، مناسبات اجتماعی و اقتصادی تفکیک شده بودند و ساختارها و چارچوب­ها به صورت جدا از هم و جزیره ­ای عمل می­ کردند؛ ولی جامعه مدرن جامعه ­ای است که در آن منطق بازار بر همه مناسبات جاری می­ شود.

وی با تاکید بر دو کنش مهم بازار یعنی تولید و مصرف، گسترش منطق بازار را موجب تولید کالا از هر چیزی که داخل چرخه تولید و مصرف قرار گیرد، دانست و افزود: تا قبل از استقرار منطق مناسبات جدید تنها چیزهایی در این چرخه قرار می گرفتند که خاصیت رفع نیاز داشتند؛ اما در دوره جدید، با قرار گرفتن هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در ایران فقط دانشگاه پروسه جامعه پذیری را انجام می ­دهد

در ایران فقط دانشگاه پروسه جامعه پذیری را انجام می ­دهد