مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 ساعت 14:552017-09-13پزشكي

80 درصد افراد افسرده درمان موفق ندارند


قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که در حال حاضر از مجموع آمار افراد افسرده کشور فقط 20 درصد درمان موفق دارند، گفت: 80 درصد آمار ثبت شده یا اصلا درمان نمی شوند و یا درمان ناقص دارند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مسعود شریفی با اشاره به این که در حال حاضر 350 میلیون نفر در سطح جهان مبتلا به درجاتی از بیماری افسردگی هستند، اظهار کرد: بیشترین علت ناتوانی و اختلال عملکردی افراد افسردگی است.

وی افزود: در بیماری افسردگی نه تنها خود فرد درگیر می شود، بلکه اطرفیان فرد افسرده هم به طور مستقیم و هم غیرمستقیم تحت تأثیر بیماری قرار می گیرند .

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با بیان این که سالانه یک میلیون خودکشی موفق به دلیل افسردگی افراد در سطح جهان ثبت می شود، گفت: طبق بررسی های انجام شده در ایران 24 درصد افرادی که تحت مطالعه قرار گرفتند مبتلا به درجاتی از اختلالات روانی هستند .

این مقام مسئول با اشاره به این که سهم افسردگی در افراد مورد مطاله 12 درصد تعیین شده است، خاطرنشان کرد: میزان درجه افسردگی در افراد مختلف متغیر است .

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که زنان بیشترین آمار ابتلا به افسردگی را به خود اختصاص می دهند، گفت: شهرنشینان بیشتر از روستاییان افسرده می شوند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد افراد افسرده درمان موفق ندارند

80 درصد افراد افسرده درمان موفق ندارند