مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 ساعت 13:352017-09-13اجتماعي

سفیدبالک های تهرانی ناقل بیماری نیستند


رییس گیاه پزشکی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، گفت: سفیدبالک های از گونه ALeuroclava که در حال حاضر در تهران وجود دارند ناقل هیچ گونه بیماری به انسان و حتی ناقل بیماری گیاهی نیز نیستند و تنها ممکن است وارد قسمت فوقانی دستگاه تنفسی انسان شوند و حساسیت هایی را ایجاد کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیاوش یونسی در نشست تخصصی مدیریت سفیدبالک ها در فضای سبز و راهکارهای مقابله با آن که صبح امروز توسط مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد، اظهار کرد: موضوع سفیدبالک ها از سال 93 در تهران مطرح شد و این حشرات سفیدرنگ کوچک با ترشحات مومی روی سطح برگ درختان در تهران گسترش یافتند و به دلیل اهمیت موضوع در سطح ملی تصمیم گرفتیم با موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور همکاری های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آفت در کل ایران شایع است و هر استانی مشکلات خاص خود را در این زمینه دارد گفت: در کشورهای دیگر نیز آفت ها به شکل های مختلفی وجود دارد اما بایستی جمعیت آنها را کنترل کرد.

رییس گیاه پزشکی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه سفیدبالک ها سه مرحله نوزادی دارند، گفت: به این مرحله دوران پوره سپس این پوره ها به شفیره و در نهایت حشره کامل تبدیل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیدبالک های تهرانی ناقل بیماری نیستند

سفیدبالک های تهرانی ناقل بیماری نیستند